onsdag 3 februari 2010

Tacksam

Jag skriver det inte så ofta här längre. Inte heller i någon bok.
Men varje kväll när jag lagt mig funderar jag över fem saker som jag är tacksam över.
Idag skriver jag dagens fem här igen.


(bilden är lånad härifrån)


*Att jag hamnade under gränsen för graviddiabetes!
*Att dagispersonalen är så hjälpsamma att vi fick ha Jakob där lite längre idag... d.v.s. lite tidigare.
*Jakobs goda humör när jag hämtade honom och när vi var iväg till Stinsen och handlade
*Att vi troligen (efter några försök) hittat "rätt" gardinstänger till vardagsrummet.
*Att vi skall till familjen R på årets första Vardagsmiddag.


Vad är DU tacksam för idag??

3 kommentarer:

Rosa Hemmet sa...

Hej!

Vilket sunt tänkande det där, det är så lätt att börja tänka negativt. Lyfta det braiga låter mycket bättre!

Ha en bra kväll :)

Rosa Hemmet sa...

Just ja, du frågade om tallrikarna. Jag fann dem på en utförsäljning som coop forum i Luleå hade. 75% rabatt, därav det finfina priset!

Rosa Hemmet sa...

vad du är gullig som tittar in till mig så ofta, jag blir superglad när människor kommenterar, jag är inte alltid världsbäst på att skriva själv men jag ska skärpa mig :)

Du frågade om stickerserna. De fyndade jag på dollarstore, men det var ju ett tag sedan. ett helt häfte för 10 kr styck. Jag samlar alltid på mig pysselmaterial när jag har chansen!

Önskar dig en trevlig helg:)