lördag 6 februari 2010

lördagsmys

Vårat lördagsmys började på Loppisen idag, då vi fikade med både släkt och vänner.
Ja jag vågade inte ta annat än ett glas vatten, men hade trevligt sällskap i alla fall ;-)
Sen åkte jag ner till Ica och inhandlade ingredienser till vår lunch:

GODA RÄKMACKOR!!:



I eftermiddags tog vi en tur till Märsta, för att bl.a. få tag på Ica's "Hälsokokboken", som Linda rekomenderade mig igår. Den verkar redan vara ett KAP! Massor med goda råd och recept om att laga mat på ett mer sunt vis.

Ikväll var det ju första delen av Melodifestivalen. Då blev det lördagsmys i soffan... eller på golvet för Jakob ;-)
Kvällens godis blev grönsaker och dipp samt Popcorn. Inget socker för min del... utom kanske lite i dipsåsen ;-)





När Jakob såg Pain of Salvations bidrag så säger han, med medkänsla i rösten:
-Åh hans byxor är trasiga....!

Efter några sekunder kommer han på varför:
-Det är för att han har rockat så hårt!!
:-)

Ibland undrar jag verkligen: "Var får han allt i från?!???"

KRAM Jenny

3 kommentarer:

Milla sa...

Härliga bilder! Den kokboken skulle man ha..!

Cattis sa...

Hahaha...

Härliga bilder och den där kokboken måste jag ta en titt på!

Kramis!

Malin med Linn och Johan sa...

Barn är underbara. Johan var också fundersam över att han hade trasiga byxor. Men han har nog för lite rock´n roll i sitt liv så han drog aldrig parallellen till det.