söndag 14 februari 2010

Bio och feber

Idag åkte hela familjen till biografen Camera i Täby för att kika på filmen "Det regnar köttbullar"
Filmen var både bra och rolig!


Men någonstanns i mitten av filmen började Jakob krypa närmre och närmre Jonas och ville sen upp i hans knä. Då började vi ana något....
Han var lite varm och hängig.
Efter filmen, på väg hem insåg vi att hostan han burit på något dygn nu skulle bli något mer.
När vi kom hem kollade vi tempen på en trött och hängig kille.
Japp, febern har slagit till. Jakob är sjuk.
Wiskeyröst, hosta och feber är statusen på killen i soffan:

Liten ynklig Jakob ;-(

6 kommentarer:

annica sa...

Trist... Melker är piggare men har haft undertemp hela dagen, typ 35,9-36,2... Så han får va hemma imorgon med... Hoppas den blivande storebrodern kryar på sig fort! Kramar.

Meri(txell) sa...

Hej och tack för igår! Bilderna är jättefina och undrar om jag får låna dem till min blog, tänkte jag skulle ta egna men det blev inte.
Och du, NU, söndag 20:58, har jag fått de två mail som du skickade till mig angående papperna som jag skulle kolla... det var tur att du kopierade dem eftersom jag har inte tillgång till kopieringsapparaten i Myrängen!
Rätt trött idag men nöjd! Hoppas du mår bra och Jakob blir frisk snart. Jag har Nil sjuk och vi tror att det är OCKSÅ tänder och kindtänder på gång... stackars!! Kram

Stina Glaas sa...

Stackars lilla killen! Hoppas han kryar på sig och snart mår bättre! :-)

Och hurra för dig, som VANN min utlottning!! Grattis! :-)

Kram!!

Stina Glaas sa...

Haha!! Nej jag skojar inte. :-D Vad kul att du blev så glad! :-)
Kram!!

Anja sa...

Åh vad söt han är! Det är inte klokt! Helt underbar tycker jag han är Jakob.

Stackarn som är dålig :-( Hoppas det går över fort!

Mys ordentligt nu... Är man inte superdupersjuk så kan det vara rätt så gosigt att få vara hemma och mysa m mamma eller pappa. Men bara om man slipper må apkasst som sagt.

kramar

Anja

Sandra sa...

Mysigt med bio - men trist att han blev sjuk...

Kram kram!