onsdag 10 februari 2010

Recept på Fiskgratängen

Jag ger er min återskapelse av receptet på fiskgratängen som jag gjorde häromdagen.
Orginalreceptet finns som sagt i Ica förlagets "Hälsans Kokbok"


Ta Filéer av rödtunga (8st.) eller Pangasius (4st) ... jag tog det sistnämnda.
Salta och peppra.
Lägg på Parmaskinka .. Jag tog prosciutto istället och lägg på fisken.
Sen en klick Tapenade på och så rullar du rullar av fisken med tillbehör.
Då mina Pangasius var så stora så delade jag dem på mitten och satte ner dem i en smörad ugnsfast form.
Sen rullade jag rullar av skivad (på längden med osthyvel) Zuccini/Squash som jag saltat och kryddat med basilika. La dom mellan fiskrullarna i formen.
Sen saltade vi lite extra på allt och strödde rikligt med västerbotten ost över.
Sen skulle det vara 1 dl. grädde över allt också.. men vi tog en hel förpackning (2,5dl).

In i ugnen i 20 min på 220 grader.

Vi serverade till ris och hade extra tapenade till också.

SUPERMUMSIGT!!
Nog den godaste fiskgratäng jag gjort/ätit i mitt liv!

3 kommentarer:

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! den såg/lät onekligen supersmarrig! jag gör nästan aldrig fiskgratäng men man borde ju kanske ge sig på detta goda recept! :)

Smart det där med att rensa och sälja, bättre det kommer till användning hos någon än att de ligger och skräpar i någon låda!

Tjohej

Esmeralda sa...

Det lät gott! Måste absolut testa nån dag! :)

Julia sa...

det ser verkligen urgott ut!! tack för receptet.