lördag 9 maj 2009

Norrtälje tur och retur

Godagens gott folk. Nu skall jag berätta för er att NU har folket med stugor och båtar runt om Norrtälje hittat hit ut. Ja för jädrans annama vad med folk det var ÖVERALLT när jag åkte in till Norrtälje idag.

Två helger i rad har jag nu åkt till Norrtälje o shoppat, för både nödvändigheter och nöje. Men denna helg hade jag tänkt att bara hålla mig här på landet och skippa att åka de 2 milen in till staden... men.. så mindes jag att jag hade glömt en sexårings present. Så det var bara att ta sig in på jakt efter någon skoj till en ganska bestämd liten kille. Han hade önskat sig vad som helst med StarWars eller pyssel. Eftersom ALLT med StarWars logga på är svindyrt och tar överpris så blev det något pyssligt istället. Fast inte pyssel utan ett Expriment kit. Vi hoppas således att sexåringen kommer att bli nöjd ändå och att han kommer att lära sig något om tyngdlagens krafter *s*
Övrig dagsrapport:
I förmiddags hade vi årsmöte i vår förening här på landet. Det gick snabb och bra.
Vi har hos oss och vi bjöd på lite fika. Kaffe o hemmagjord sockerkaka.
Solen har kikat fram efter en regnig förmiddag. Sonen har slutat hostat sen vi kom ut, men rosslar liet i sina astmaluftrör. Just i skrivande stund så ligger han och sover middag, men annars verkar han mår bra igen. Jag har kli o sprak i öronen men mår rätt okej jag med. Skönt.
Nu skall jag gå och lägga mig brevid sonen en stund med söndagsbilagan och sen skall jag måla en stol.
Vad har ni för er denna lördag??
Kram Jenny

Inga kommentarer: