söndag 10 maj 2009

Kalas o plantage

Nu har vi magarna fulla med bullar och annat gottigott.

Födelsedagsbarnet var uppspelt och nöjt.

Den lilla rosa killen Jakob var supernöjd och vill gå tillbaka till kalaset. Snart skall jag också ha kalas säger han. Och det är sant.. om en månad o lite till blir det kalas för en liten kille som önskar sig ett rosa leksaksträd med glitter på och en radiostyrd blir med dito utsmyckningar. Vart får man tag på en rosa glittrig racerbil?? Eller trädet för den delen? Någon som har något förslag?


Efter kalaset har vi äntligen fått ner plantor i krukan på entre'ns altan. Jakob hjälte till massor!

Han är verkligen inne i "hjälpa-till-fasen" just nu. Tidigare idag gjord han även vitlöksbröd, som vi skall smaska i oss snart.
Han kan min rosa kille ;-)

8 kommentarer:

Maria sa...

Du som är så pysslig kan säkert piffa upp en racerbil med glitter själv. :-)

Milla sa...

Har e-postat dig!

Mathilde sa...

Vilken söt liten rosa kille! Helt underbar :)

Tezzan sa...

Vilket litet charmtroll. Du får väl måla och glittra bilen själv. Det går säkert att få rosa glitter på en trädliknande krukväxt också så har ni ett rosaglittrigt träd.

Jag sa...

Hej ! jenny jag tycker att vi kan ses när kan du ?.Säg en dag så kollar jag :)
Kram

Jag sa...

Hej ! jenny jag tycker att vi kan ses när kan du ?.Säg en dag så kollar jag :)
Kram

Haggith sa...

ohhh yummy, did you bake those yourself? They look delicious!

b.t.w., it's time to add some small English remarks again! :) So I can understand a bit of what's going on in your life.
big hugs!

Milla sa...

Nej fan, meiljet kom tillbaka till mig... Skickad bilder på dina tavlor hemma hos mig.
Har du inte kvar din gamla e-postadress?
Meilja mig är du snäll så får jag se din adress!

mammamilla2@hotmail.com