onsdag 27 maj 2009

Go'morron I guess

Har varit och lämnat sonen på förskolan.

Innan vi gick iväg låg jag på soffan medans han såg på lite tv.
Jakob har börjat tröttna på tv. Det är bara Dora som gäller, de andra programmen håller inget intresse längre. Vilket iofs är rätt bra.

Men dagar som dessa, när man själv inte är särskillt pigg vill man kanske att tv:n skall agera lite barnvakt, eftersom man själv inte orkar sysselsätta barnet.
Imorse kom frågan: Mamma, kan vi leka på mitt rum?
Jag orkade inte svara "jag orkar inte" igen. Så jag sa: Hämta din lego låda så kan vi bygga lego här.
Sagt och gjort, Jakob sprang och hämtade sin låda. Vi började bygga ett hus, ett höghus.
En lagom aktivitet för den sjukling jag är.

"-vilken tur att man har lego hemma, så man kan bygga.... hus, hästar och elefanter... och sånt" sa Jakob.
Jag kunde inte annat än hålla med ;-)

När det var dags att gå till dagis så ville han ta med vårat bygge och visa för alla barnen. Så vi la höghuset i en plastkasse och gick iväg.

Stolt som en tupp visade han upp huset för alla som ville se (och även de som var mindre intresserade), innan jag fick äran att bära hem det igen.
I eftermiddag när han kommer hem igen skall vi se om vi kan bygga på någon våning till ;-)

Nu skall jag gå och lägga mig på sofflocket och zappa lite på tv:n... och sova lite.

Ha det!


P.S. idag tycker jag liiite mindre synd om mig själv. Inte för att jag mår bättre, för det gör jag inte. Men för att det är lite sämre väder. Blåsigt och dant *s*

3 kommentarer:

Maria sa...

Hoppas du kryar på dig nu!

Angel sa...

Krya på dig så att du kan njuta av det, förhoppningsvis, fina vädret i helgen..

Cattis sa...

Här byggs det också med lego..nästan hela kvällarna när han kommer hem från 6-års. Lego är bra!

Här stormar det också en hel del!

Du har fått en sak av mig i min blogg! =) Välkommen in och kika!

Kram/Cattis