måndag 21 februari 2011

Måndagen den 21:a februari



Första gången jag var gravid, så fick vi den 21:a februari som beräknat födelsedatum. Men det blev inget barn den gången. Jag fick akut missfall i vecka 13. Datumet, den 21 februari, sitter kvar i skallen. Kommer nog alltid att göra det. Det blev ingen födelsedag för vår familj i februari. Men numera firar vi andra födelsedagar här istället. Om en månad skall vi fira Johns första. Bara en månad kvar. Då blir han ETT ÅR, vår lille bebis. Galet vad fort detta år har gått.
Jag har brett ut mig och mina scrapsaker på köksbordet. Där har jag skapat och mer skall bli.. i kväll innan sängdags. Har kommit in i ett flow... och då är det bara att köra på.
Var och tränade idag. Det var så skönt. Första gången i år som John var med på Minisats. Det hade gått jätte bra. Nästa pass kör jag på onsdag... om jag får Jakob att haka på på minisatsen.
Håll tummarna för mig att han vill!
Nu skall jag gå och göra födelsedagskort innan sängdags.

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag träffade ju dig för drygt ett år sedan och då var ju John i magen, så det går fort.
Vilket härligt scrapbord du har dukat upp, gör vem som helst sugen.

Persilja sa...

Tänk vad konstigt hur vissa datum kan stanna hos en. Vårt första barn miste vi i missfall vecka 16, det var den 23/6. Sen gick åren och inget mer barn blev på länge, så äntligen kom äldste barnet i magen och stannade kvar där och datum för förlossning: 23/6, fast han föddes 1/7. Sen fick vi i rask takt två till och så när sista kom i magen var hon beräknad till 29/6 men gissa när hon föddes? Just det: 23/6.
Tänk att er bebis blir ETT redan! Obegripligt.