söndag 29 mars 2009

Jo då vi släckte!




I kväll hade vi Göran, Fatima och Carina över på middag.
Det var länge sen vi hade helgmiddagsgäster. Nu för tiden har vi inte det så ofta som förr.
Men vad skoj det var...så det här gör vi nog om snart, hoppas jag.

Klockan 20:30 släckte vi ner alla lampor och njöt av alla tända ljus som jag tänt tidigare på kvällen. Musik hade vi på på ena datorn. Men annars var vi nog rätt energisnåla under "Earth hour".

Vi 22-tiden gick vi ner till Tommy och Agneta en stund. Där var det förfest till Heat.
En timme senare, drygt, gick vi ner till Runby Kök och Bar.... eller vad det heter.
Där var såååå mycket folk att jag vände halv panikslagen bara 5 meter innan för dörren.
Det funkade inte alls för mig att vara där inne i den lilla puben med alla 400 pers.
Nope.. efter två minuter gick jag ut igen med tårar i ögonen och tryck över bröstet. Checkade ut min jacka och gick hem igen.
Klarar INTE av sånna här tillställningar med så mkt. folk på så liten yta.
Snacka om att slänga 170 spänn i sjön *haha*

MEN jag har haft en jätte trevlig kväll, trots det snörpliga avslutet.

2 kommentarer:

Rosa Hemmet sa...

Tjopp!

Vilken härlig bukett på bordet, en riktigt vårig och härlig :)

vad fint att ni deltog i jordtimmen, det gjorde vi med, även om vi nu inte var hemma men vi släckte ner allt (fast det gör vi nästan alltid i alla fall)

Tyckte dock att deltagandet var lite för lågt när jag kollade mig runt igår under timmen.. :(

Jaja, många bäckar små blev ändå en skillnad :)

Anniek sa...

The only thing I understand from this post is that you also participated at Earth Hour, just like me!!