söndag 1 mars 2009

Eget rum

Jag har fått eget rum! *yippi*


I våran lägenhet har vi ett "halvt rum". Vi bor i en 3 och en halva.
Det "halva" rummet är på ca. 7 kvm tror jag. Och det tjänade som ett inomhusförråd förr. Men det har parkettgolv och fönster. Alldeles för fint för förråd. Vi har haft det som kontor/datarum tidigare. När jag började scrappa och inte hade så mkt. grejer så satt jag brevid min dator o scrappade. Men sen när det började bli mer o mer grejer, och stökigare också för den delen, så flyttade jag ut i en del av vardagsrummet. Där hade jag en vision om hur det skulle se ut. Jag skulle få till det med lite ikeamöbler och få så fint. Men efter ett år var liksom bara halva hörnan klart och när jag en dag i förra vecka skulle städa i hörnet så föddes en ny ide.

Och nu är den idé igång. Jag har fått eget rum! Jag har nu flyttat in i vårat "kontor" och sitter brevid datorn igen. MEN denna gång har jag HELA resten av rummet också. Jonas har flyttat ut till vardagsrummets hörn med sin dator och tillbehör.

Detta kommer bli så bra. För oss båda. Gubben får sitta i fred utan mitt "stök" och jag får bre ut mig och stöka till hur mkt. jag vill.... för sen är det bara och stänga dörren ;-)


Rummet är långt ifrån klart. Men så här ser det ut så här långt:



Mycket kvar att göra. Sortera in en massa. Slänga en hel del också.
Halva scraplagret är fortfarande utspritt i halva lägenheten *s*.
Vill liksom städa i varje låda och få ordning från början nu.
Det värsta är att jag är såå dålig på att organisera så här många saker.
Någon som vill komma hit och hjälpa mig??
;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint :D lyckost!

Maria från lyckeliten

Liza, Pepsikatten sa...

Va nice det blir!
Vart har du hittat den fiffiga vita lilla hurtsen du har där till vänster i bild? Letar själv bra förvaring för mina saker...

cia sa...

Å vad fint du fått det!
Härligt med en bra scrapplats:-)
/Cia