måndag 10 november 2008

YES!

Jag har idag upplevt något jag inte gjort på allt för länge.
Jag har upplevt att jag kommit till en läkare som LYSSNAT på mig och som HANDLAT!
Han frågade hundra frågor om sjukdomar i hela mitt liv. Han tittade in i öron o påpekade att jag hade ärrbildningar där m.m. Det har jag aldrig hört av någon annan. Han kikade ner i halsen. Kände, klämde och dunkade på mig. Lyssnade. Tog pulsen. Tog blodtrycket. För högt. Nu är jag ordinerad att komma tillbaka 4 ggr. till för att göra en blodtrycksuppföljning. Och sen när jag är frisk vill han att jag kommer på ÅTERBESÖK! Japp, han vill kolla allt igen när jag är frisk! INGEN läkare tidigare har väl brytt sig om att kolla hur man mår när man är frisk!
Blev sjukskriven resten av veckan. Man skall inte gå tillbaka till barngrupp innan man är motståndskraftig, sa han.

I love my new doc!

Tack gode universum för att ni höra mina böner om en BRA läkare!
Nu skall jag VILA och äta antibiotika och vitaminer.

Kram på ER!

4 kommentarer:

Anonym sa...

såna läkare finns det inte många av!

Anonym sa...

Bra! Skönt! Äntligen!
Krya på dig!

Kram på ré

Anonym sa...

Håll hårt i honom & släpp honom INTE ur sikte!!! Kryapådigkram...

Meri(txell) sa...

Åh vad skönt! Sådana finns det inte många! Nu får du krya på dig och ta det lugnt och ta alla dina vitaminer och vila mycket... och... och... Kram,
tant-Meri