torsdag 6 november 2008

Rapport från sjukstugan


Solen skiner in igenom mina skitiga köksfönster och jag förundras hur vacker mina pelagoner fortfarande är. Antagligen svärmors förtjänst i och med att hon är här lite nu o då och skvätter vatten på dom ;-)

Hostar som en tok och lider lite vid varje andetag jag tar. Det svider i nedre luftvägarna. Hoppas jag slipper få ner skiten i lungorna. Det fattas liksom bara det.

Feber kommer o går. Så snart jag gör något minsta ansträngande så skjuter den över 37 men sen när jag legat ner en stund, då är den tillbaka på mina normala 36,4 grader.

Det är väl ett tecken på att sängläge är det rätta.
Så.. jag skall lyssna på min kropp. Ligga på soffan o se på trista program o OM jag orkar kanske jag skall läsa lite.


Har försökt att måla lite när jag känner att orken finns. Började på två små cupcake-tavlor. I morse såg Jakob dessa och frågade om den rosa var hans. Jag svarade att jag kanske skall sälja dom. Då fick jag följande kommentar tillbaka:
-Men mamma, vi är ju ingen affär!

Bildkommentar: Ni som har ögonen med er ser ett vinglas på bordet. Vill bara förtydliga att det innehåller JULMUSToch INGET annat, om nu någon trodde det *s*

Sneakpeek på Cupcaketavlorna:

1 kommentar:

Meri(txell) sa...

Hej, tjejen!
Hoppas du mår bättre... vilka månader du har haft! Det räcker väl nu, eller? Hoppas du är pigg för att komma till festivalen i morgon, hör gärna av dig om du orkar!
Har du hört från Lucy ang. nästa vecka? Och vad tycker du om Sistv kursen?
Kramelikram!!!