tisdag 18 januari 2011

Loppistur

Idag tog jag mig i väg på en loppisrunda i Sumpan och Spånga. Själv. Skönt att kunna dra iväg själv nu när jag är sjukskriven. Allt gick i SAKTA mak. Jag och pensionärerna segade oss fram på gatan. Några fynd fann jag så klart ;)

En träljusstake (för en femma) som skall få sig en makeover med färg och ev. decopage:


En turkoskudde för endast 15:- och ett Alfapet:


Ett portugisiskt fat i många härliga färger:


En gardinkappa (25:-) som skall upp inne i grabbarnas sovrum:


Ett förkläde (20:-) som jag skall ha när jag är på landet och bakar ;-)


Och sist men ingen minst.....Inget loppisfynd men en lite burk ifrån en affär jag också hann in i. Är den inte härlig??


Från loppisarna kom även två turkosa glas och en grönturkos minivas också.. men dom missade jag att fota.
Nu är jag helt slut och skall gå å sova en stund innan det är dags för soppmiddag!

10 kommentarer:

MrsC sa...

Jenny, jag gillar alla dina loppisfynd :-)

Mya sa...

Härliga loppisfynd! Jag älskar dina loppisinlägg.

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Vilka fynd! Kul att du delar med dig så att vi också får se dom :)

Petra / Popetotrora sa...

Härliga fynd!!

Men du... var finns det loppis i Sundberg? I spånga antar jag att det var Erikshjälpen du besökte. Eller? Nya loppistips tages tacksam emot! :-)

Jenny Bergvall sa...

Popetotrora: Det finns minst tre i sumpan.. jag besökte: Myrorna, Stadsmissionen och Marknadsplats. Dom finns alla på Sturegatan. Sök på secondhand och sundbyberg på google så finner du dom!

Petra / Popetotrora sa...

Tack för tipsen! Detta skall undersökar närmare! :-)

Sanna sa...

Underbara fynd gumman! =)

Kraaaaam
Sanna

Sanna sa...

SV: Oja jag är evigt tacksam för att det gick så bra som det gick för alla inblandade.. <3

Blir en sväng på loppis imorgon också, hoppas på lika mycket fina fynd då.. =)

Kraaaaaam
Sanna

till-vidas-ara sa...

Oj, vad jag gillade burken och förklädet..jättefina***

Kramar Lycke

erry sa...

Ser att jag glömt kommentera här, vilka finfina fynd du gjort! Förklädet är helt underbart och ett Alphapet skulle jag gärna finna jag med!