onsdag 9 december 2009

Pepparkaksbak

Ikväll har vi satt ihop ett pepparkakshus.

Pappa Jonas fick äran att leka byggledare och sätta ihop huset.


Här är det förberett med kristyr (ja vi fuskade och köpte även detta färdigt) och godis.

När Jonas satt ihop själva bygget så tog jag och Jakob över och dekorerade det.
Vi försökte dekorera en sida var... men vi hjälpes åt också ;-)

Jakob gillade detta.


Koncentrationen är HÖG!


Klart!
Sida ett:

Sida 2:


Någon dag, i framtiden, när ork och tid samt kreativitet finns samtidigt... DÅ skall jag skapa ett egendesignat hus. Men tills dess gläds jag åt att dessa halvfabrikat finns ;)
PS. Lucka 9 i min kalender måste få komma in en annan dag... för mitt kamerabatteri dog när jag fotade pepparkakshuset. Och jag finner in laddaren just nu. Får återkomma som sagt.

3 kommentarer:

Jozebelle sa...

Jättemysigt, ser frameot att se ditt eget pepparkakshus

Fia sa...

Vilket jättefint hus.

Theresa/Tette sa...

Superläckert - man skulle vilja mumsa upp det på en gång!