måndag 7 december 2009

Kristyr

Idag är första dagen som jag är ledig igen. Eller ja, arbetslös ;-)

Tar det lugnt. Jakob går fortfarande i pjamasen och vägrar klä på sig.
Jonas är hemma sjuk.
Jag passade på att åka ut en sväng på byn förut, då jag fixade nytt bankkort och handlade lite.
När jag kom hem åt vi lunch och efter det började jag göra Kristyrhängen till julgranen. Sånna där med bokmärken ni vet!?? Gunilla gjorde sånna igår på vår pysseldag och jag blev inspirerad att testa själv idag.

När jag var klar fanns det lite kristyr kvar, så då dekorerade jag även några pepparkakor.
Citat som jag fann i en tidning idag:
"Julen är inte en tid, det är enkänsla!"

3 kommentarer:

Indra sa...

Vilka fina hängen! Riktiga klassiker.

Cattis sa...

Är också arbetslös igen...kanske ska passa på att göra lite kristyrer jag med. Måste ner och inhandla lite bokmärken först! Dina blev superfina! =)

Kramkram!

MM sa...

Vilka fina kakor! och vilket underbart citat. Det snor jag :-)