torsdag 17 december 2009

Jul hemma

Tänkte visa lite foton från vårat juliga hem.
Förr gillade jag inte julen så mycket, nu är det andra bullar.
Nu vill jag nästan ha ALLT JULIGT ;)

Min gamla tomte, som jag tror jag fick min första jul, sitter och vinkar i fotöljen.


I altandörren hänger de lila stjärnljusen från Ikea. Dom hänger bakom våra blå gardiner och det ser lite natthimmelaktigt ut. Det gillar jag. Vet att jag visar detta igen.. men men... ;-)


Den här adventsljusstaken målade min mamma röd för många år sen. Nu får den mig att tänka på henne och jag gillar hennes "pimpning" med de rutiga banden istället för ljusmanchetter, som jag har lite svårt för.


Några burkar med julmotiv. Två av dem har jag funnit på loppis nu i år. Men den ena är från Hemtex.


Jaha, det var lite julbilder från oss... det kommer mer, om ni orkar ;-)

Julkramar från en som börjar gilla julen mer och mer ;-)

2 kommentarer:

Lena sa...

Åh, en sån tomte har mamma och pappa också. De är så mysiga. Ska lägga beslag på den en vacker dag så den får flytta hem till mig istället. Gammal är den i alla fall. Vi har också haft vår så länge jag kan minnas. När jag var liten fickl den alltid sitta i mitt knä när vi fikade ochtittade på Kalle Anka.

Kram

Maria sa...

Jag har också kvar min tomte som jag fick när jag var barn. och sedan har jag köpt ett helt gäng kompisar till den bla på Tradera.

PS. Jag har köpt några Promakers nu, ville testa dem DS