onsdag 16 december 2009

Maguppdatering ;-)

Igår var jag ner på Mödravården och tog prover och lyssnade på det lilla hjärta.
Här är värdena (förra besöketsvärden inom paranteserna):
Vikt: -1 kilo från inskrivningsdatum. Bra, då jag har en hög startvikt. (-2 kilo)
Blodtryck: 50 genom 100 (70/120)
Blodsocker: 5,6 (4 eller 5 minns ej)
SFmått: 25 (inget tidigare värde)
HB: 92, inte så bra. Skall helst ligga över 100. (124)
Urin: innehåll av blod och vita blodkroppar. Inte heller bra, troligen urinvägsinflammation.
(inget tidigare värde)

Bebisens hjärtslag/min: 134 (152)

Idag har jag varit på LAB och lämnat blod och urinprov, som skall odlas, för att kolla upp de sämre värdena.
Inte undra på att jag varit så trött, när jag har så lågt järnvärde.
På fredag hoppas jag få svar från lab om jag behöver antibiotika eller ej.

Foglossningen har börjat ge sig till känna igen. Det kommer och går och på kvällarna är jag rätt slut och kan knappt göra annat än att bara sitta i soffan och ta det lugnt.
Jag är jätte glad att den hållt sig bort tills nu. För med Jakob började det långt mycket tidigare. Så nu har jag njutit av varje vecka som foglossningen lyst med sin frånvaro ;-)


Några har efterlyst magbild.. där skäms jag nästan... har inte tagit en ända än.
Skall försöka skärpa mig snart och få till en.
I'll be back ;)

2 kommentarer:

Indra sa...

Mysigt att lyssna på lillhjärtat!

Nathalie Kalbach sa...

wishing you a wonderful holiday season !!!