tisdag 29 januari 2013

Status: Sjuk igen

Igår ringde dom från Johns förskola o sa: Han har varit hängig hela förmiddagen och nu har han kräkts ner sin sovvagn. Jaha, iväg från jobbet och åka och hämta lilltrollet. När jag kom in i hallen och mötte honom var han jätte hängig och varm. Väl hemma visade det sig att han hade feber igen. 38 grader. Han somnade snart och jag ringde doktorn. Idag fick vi tid. På förmiddagen. Sedan han vaknade i morse har det varit full fart på honom och när vi satt i väntrummet hos doktorn tänkte jag: Den här ungen är frisk igen. MEN se där hade jag FEL!
Dubbelsidig öroninflammation visade det sig vara. Stackarn. Inte undra på att han varit lite gnällig på sistonde. Fast ändå måste jag säga att han varit pigg för att vara så sjuk.
Vi blev hemskickade med en kur Kåvepenin och sjukskrivning resten av veckan!
Hem och vila, sa han... Okej. SÅ.. nu vilar vi!

Inga kommentarer: