lördag 12 januari 2013

Makeover fat

Fann som sagt detta fat på loppisen idag.
Tror det kommer från Ikea från början.
Jag har gjort om det idag.... satt lite färg på det helt enkelt.
 
Började med att sandpappra
 
Grundmålade det vitt. Och klippte ut några blommer av några servetter från Indiska.
 
Kladdade på lite vitt och rosa, lite slarvigt för att det inte skulle blanda sig för mycket.
 
Sen stämplade jag lite. Sprayade lite. Skvätte lite.
 
När färgen torkat upp körde jag på servettblommorna med dekopagelim för canvas, från Panduro.
 
Och avslutningsvis målade jag dit en "scallop"-kant
Skall avsluta med lite lack på allt.
Sen går det att ha detta som ett fruktfat eller dyl.!
 
 


3 kommentarer:

Anonym sa...

Very nice!
Stod och höll i ett sånt på loppisen sist. Men jag är mer inne på att göra dubbelt kakfat med träfat... Det får vänta dock. Så mycket annat att göra. :)

Stella sa...

Åh, vad läckert!!!

Sara sa...


Snyggt! :)