söndag 6 januari 2013

Loppis, Iphone och hjärnskakning

Denna, årets första, lördag började med loppisbesök på Skopan.
Där fann jag en gammalram, som ev. skall bli en förvaring till örhängen, och ett vinglas i turkost pressglas. Jag är nöjd med mina fynd!
 
Efter loppisen blev den en snabblunch hemma innan vi drog ner till centrum med svärmor.
Vi åkte dit för att fixa hennes mobil och mina olika abonnemang.
Efter en och en halv timme, på Mobilizera, kom jag ut med en ny Iphone med ett gäng fria tillbehör.
Jag är mera nöjd!
 
Sen åkte vi hem till Maria med familj och hälsade på i deras nya fina hus.
Där lekte barnen en kort sekund i en våningssäng. John ville också upp på överslafen. Men kom bara nästan upp innan han tydligen för handlöst ner i golvet. DUNS! Hördes det ut till oss vuxna i köket. Jag sprang in i rummet och möttes av en chockade och ledsen John.
Kvällen hemma blev jobbig för lilltrollet. Han kräktes och var lite yr och trött. Troligen hjärnskakning. Stackarn. Jag är INTE nöjd.
 
Nu hålls han under uppsikt i natt. Ställer klockan och gå o kikar på honom emellanåt.
Hoppas på en lugn natt!
Sov gott!
 

1 kommentar:

Jonna sa...

Men lillskrutten då! Hoppas han mår ok trots allt!

Ang. mobiler blev jag själv med min allra första iphone i fredags och en helt ny värld öppnade sig, haha!