söndag 15 april 2012

Ändrade planer

Idag skulle jag ha jobbat. Men jag vaknade upp till ett snölandskap och varningar om att ge sig ut i trafiken. Så jag, som har sommardäck på bilen, stannade hemma. Att sätta sig att åka tio mil kändes lite väl våghalsigt. Sambon å andra sidan tog och packade in våra barn i bilen på landet för att åka hem. Han hade inte hunnit höra några varningar. Bara några hundra meter iväg insåg han att det inte var den bästa idén. Men på grund av väglaget så gick det ej att vända. Istället körde han sakta till Norrtälje. På radion berättades att E18 var avstängt. En lastbil hade hamnat på tvärsan. Så gubben och sönerna fick ta in på Hotell över dagen. Sex timmar senare kändes det säkrare att fortsätta hem och nu är familjen samlad igen. Lycka!
Jag tog istället en tur till Skopan och fyndade bl.a. ett par så gott som oanvända Levisjeans för 30:-. Och duken på fotot för 15. Ett gäng tyger och några burkar så klart.

2 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

fint där med fynd och allt som slutade väl ändå!!! så ni har också fått snöpåhälsning. här har det snöat i tre dagar så igårkväll såg det ut som det skulle bli julafton snart. jag blundar o tänker på annat :)

kramar Lycke

designofluna sa...

Det är bra att vara försiktig den här årstiden!
Kram Malin