måndag 17 maj 2010

Turkos kärlek


Väggen har visst påverkat oss idag. För när vi gick utanför dörren var både jag och grabbarna klädda i Turkost. Fina alltså ;-)
Åh vad jag är glad i min köksvägg... o mina fina turkosa grabbar.

Nu återstår att få lite ordning på köket.. men det tar sin tid. Passar på och röjer. Lär få fara en vända med grejer till bakluckeloppis. Funderar på sista lördagen i maj... någon som vill haka på?! Alltid skoj om man är två, som står tillsammans.

De bruna trä möblerna känns såå fel nu. Har det gjort ett bra tag nu men det blev ju mera påtagligt med de nymålade väggarna. Min g:a köpmansdisk kanske får ge vika för något ljusare och mindre.... Just nu står ena expidithyllan mot den turkosa väggen. Känns inte 100%igt. Men det är kanske en vanesak. Skall måla skafferiet (gammalt vitrinskåp) rosa. Sen kanske det känns som det börjar bli klart. Vill hålla allt lite ljusare och mer färg nu. Lite renare och inte så mkt. lådor att fylla med saker som man inte använder.

Inga kommentarer: