torsdag 27 maj 2010

En torsdag i maj


Hortensian köpte jag till mig själv igår. För att förgylla mitt köksfönster.
Det är en vacker blomma tycker jag. Önskar jag hade ett gäng buskar på landet. Om några år, när jag orkar ta tag i trädgården där, så skall jag ha bland annat sånna buskar.
Men idag får det räcka med en liten rosa hortensia i köksfönstret hemma.

Har varit hos tandläkaren idag igen. Det tog lång tid idag. Har förberett en brygga. Det gjorde ont och jag grät lite. Det var jobbigt. Jag kämpade och kämpade idag. Men jag var själv i rummet. Jonas och barnen var utanför. För Jakob har också varit hos tandläkaren idag. Han var långt mycket duktigare än sin mamma. Men det vet han inte. För jag visade inte hur rädd jag var. Visade inte hur jag lidigt. Ingen såg det. Men det gjorde jag. Idag känner jag att jag ALDRIG vill gå tillbaka... men jag måste och jag kommer att göra det snart igen. Puh!

Nu har jag fått en tillfällig brygga. Den gör ont och det ilar. Den påminner mig om dagens besök. Det är jobbigt. Jag vill nästan gråta vid tanken. MEN jag gör det inte.
F-n vad jag hatar att tycka så här illa om allt som har med tandis att göra.
Men en dag, om jag kämpar på, kommer det bli bättre och nästan över. En dag.. jag ser fram emot den dagen.


Igår blev John 2 månader gammal. Jag fattar inte vart all tid tar vägen. Det känns ju som om han kom igår. Fast samtidigt känns det som att han har varit hos oss alltid.

I Tisdags var vi på läkarkoll hos BVC. Han fick med beröm godkänt. OK-stämpel alltså! Han växer så det knakar. Och mår toppen. Precis som det skall vara alltså. :-)

Min tacksam lista för dagen:
*Inga bråk med Jakob idag!
*Vinterkläderna äntligen undanstoppade
*Duktig son hos Tandis!
*stöttande sambo
*sagor på CD-skiva!

1 kommentar:

Sandra sa...

Usch... jag lider med dig!
DU ÄR DUKTIG!

Kram kram!