söndag 19 juli 2009

Mulet

Här har det regnat hela natten sägs det.
Själv har jag sovit som en stock.
Vaknat, kissat, somnat om.

Kl. 10:45 kom sonen in och frågade: Mamma, vill du inte vakna någon gång?
Oj, vilken sovmorgon!



När jag kom upp så låg grabbarna och såg på Dr.Snuggels.


Nu är det mulet och blåsigt ute. Kanske mer regn är på väg.
Men det gör inget idag.
För idag skall vi städa.
Plocka undan, skura golv, Städa tvättrum o toa. Diska och en massa sånt.
Och laga blåbärspaj... av blåbär som vi plockade igår.

Vad gör du denna mulna dag??

2 kommentarer:

Cattis sa...

En slappardag inne...har uppdaterat bloggen, jag och barnen har målat lite och nu är morfar här och hälsar på. Min sambo har hoppat in och jobbar extra idag. Imorgon börjar äntligen hans semester!
Det är fruntimmersveckan nu...så paraplyet kommer nog till användning i några dar... ;)

Kramar!

annica sa...

Vi slappar med inne... B jobbar, jag städar lite & lilleman vilar. Ska ta mig ut & leka lite i efermiddag! Kram på dig!