fredag 17 juli 2009

Får jag be om din tid?

Jag har snott lite frågor (+ text) från Johanna.

Jag skulle bli jätteglad om ni ville svara i kommentarsfältet.
En blogg blir ju så lätt en envägskommunikation, vilket förmodligen är tanken - men jag har ca 60 unika besökare varje dag.... så jag blir onekligen ju nyfiken!

Vem är du!?
Namn?
Ålder?
Hänger du här ofta?
Familj?
Helgplaner?
Känner vi varandra?
Hur hittade du hit?
Vad gillar du med min blogg?

Dina intressen?
Vad gör dig glad?

Alla som svarar blir med i en utlottning och kan vinna en minitavla av moi :-)

Så.. sätt igång och svara nu ;-)

25 kommentarer:

~Johanna~ sa...

Namn? Johanna
Ålder? 31
Hänger du här ofta? Varje dag nästan..
Familj? Japp!, Nina o barnen!
Helgplaner? inget bokat, hoppas min onda arm går över!
Känner vi varandra? Ja, de tycker jag väl..
Hur hittade du hit? Minns faktiskt inte..
Vad gillar du med min blogg? Gillar dig, altså gillar jag din blogg!
Dina intressen? Har jag några?
Vad gör dig glad? Familjen,vännerna,pengar, fint väder, resor, mysiga middagar...ja massor!

Jenny sa...

Namn? Jenny
Ålder? 26
Hänger du här ofta? Håller koll på dig på bloglovin så när du hänger här så hänger jag här ;-)
Familj? 2 Barn och en karlslok
Helgplaner? Ikväll middag med vänner och imorn kalas för min syster, söndag sova (önsketänk) eg jobb.
Känner vi varandra? Nja, vi har träffats
Hur hittade du hit? Från Yvonnes blogg efter hennes scrpträff.
Vad gillar du med min blogg? Allt du gör, alla härliga fäger och inspiration!
Dina intressen? Scrapa, fota läsa
Vad gör dig glad? Just idag, att jag ska få spendera kvällen med härliga människor efter en tuff jobbvecka!

Anonym sa...

Namn? Jonas Persson
Ålder? 38
Hänger du här ofta? Nej
Familj? Föräldrar och två bröder
Helgplaner? Ligga i hängmattan kanske.
Känner vi varandra? Jo...
Hur hittade du hit? Via din facebooksida
Vad gillar du med min blogg? Bilderna på saker du har skapat
Dina intressen? Musik, litteratur, konst... m.m.
Vad gör dig glad? musik, böcker, lugn å ro, eleverna på jobbet, fika eller en god måltid med en eller flera goda vänner.

TjAnders sa...

Namn? Tjärstin Hedbom
Ålder? Fyllde ofattbara 40 nyss!
Hänger du här ofta? Tittar in ibland! Särskilt efter att vi träffades här i Norrtälje.
Familj? Anders, Hannes 4 år (Fyller samma dag somJakob!) Moa snart 2år, 2 hundar.
Helgplaner? Fortsätta i trädgården med alla våra projekt. Bada med barnen.
Känner vi varandra? Jo, sisådär!
Hur hittade du hit? Via Lina & Thomas blogg.
Vad gillar du med min blogg? Kul att se vad ni gör ibland. trevlig blogg.
Dina intressen? Trädgård, renovering, barnen, hundar, skapande...
Vad gör dig glad? Trädgård, renovering, barnen, hundar, skapande... det jag hinner...

Esmeralda sa...

Namn? "Esmeralda"
Ålder? 29
Hänger du här ofta? Nästan varje dag.
Familj? Sambo och 3 barn
Helgplaner? Är hos svärisarna men åker hem igen på söndag.
Känner vi varandra? Mja, har iaf träffats 2 ggr tror jag, och känner väl varandra en hel delpå nätet! :)
Hur hittade du hit? Vet ej. Länk från AFF kanske.
Vad gillar du med min blogg? Vackra bilder, inspirerande pyssel, härliga livet-på-landet-inlägg osv osv.
Dina intressen? Mina barn, inredning, böcker, shoppa mm.
Vad gör dig glad? Barnen, choklad, vänner, kärlek och omtanke.

Marianne sa...

Vem är du!? Arbetskamrat med Jonas
Namn? Marianne
Ålder? Vill jag inte tänka på men 50+
Hänger du här ofta? Ganska
Familj? Stefan + utflugna Sandra & Nicklas med familjer
Helgplaner? Slappa och bakluckeloppis på Siggesta Gård
Känner vi varandra? Ja.
Hur hittade du hit? Tror att det var genom Sandra
Vad gillar du med min blogg? Kul att se vad ni har för er. Dina fina bilder.
Dina intressen? Läsa, laga mat, fotografera, umgås med familjen.
Vad gör dig glad? Min familj.

Maria sa...

Namn? Maria
Ålder?37
Hänger du här ofta?Ibland
Familj?man och tre barn
Helgplaner? bara vara, städa och en tur till svärföräldrars stuga
Känner vi varandra? bara genom bloggarna
Hur hittade du hit?
Vad gillar du med min blogg? Färgglad
Dina intressen? Leva, skapa, läsa, barnen, inredning, mat, trädgård mm
Vad gör dig glad? Vänner, generositet, personlighet

Nenny sa...

Namn? Jenny
Ålder? 34
Hänger du här ofta? Kollar in allt från ett par ggr per dag till någon gång per vecka.
Familj? Tre barn och en Tobbe.
Helgplaner? Får besök, så det behöver städas och pysslas inför det. Annars får vädret styra, vill träna och vara ute, få lite färg.
Känner vi varandra? Nej
Hur hittade du hit? Du fanns i junibarn-05 och jag kom från julibarn-05 och kikade in.
Vad gillar du med min blogg? Jag älskar din känsla för färg och form. Du har vackert omkring dig och gör vackra saker.
Dina intressen? Eh, har scrappat och gjort kort, men finns inte tid längre, gillar ff att sätta in foton i album och iaf skriva lite extra. Älskar att fota!
Vad gör dig glad? Musik, god mat, härligt sällskap. Mina barn när de är på humör!

~Karin~ sa...

Vem är du!?
Namn? Karin
Ålder? 38
Hänger du här ofta? Jodå, några gånger i veckan blir det nog
Familj? Japp, sambon Fredrik och barnen Elias & Ebba
Helgplaner? Styr kosan mot Göteborg o Danmark på söndag
Känner vi varandra? Nja..du känner min sambo
Hur hittade du hit? Har för mig att du hittade mig :)
Vad gillar du med min blogg? Allt...färger, foton, text.
Dina intressen? Scrappa, fota, fika :)
Vad gör dig glad? Min familj, min hobby och mina vänner

Jag sa...

Vem är du!?
Namn?Katarina
Ålder?Vill gärna vara 25 men är 30
Hänger du här ofta?japp varje dag eller alt vid uppdatering
Familj? japp 5 barn & en man
Helgplaner? ska grilla med baren på våran gård.
Känner vi varandra?japp via junibarn & massor av goda luncher
Hur hittade du hit?kommer inte ihåg
Vad gillar du med min blogg? att det är insperande och trevlig att läsa dina fina alster och kort.
Dina intressen?familjen & läsa & laga mat
Vad gör dig glad? familjen & vänner. mm :)

Smarre sa...

Namn? Smarre
Ålder? 36
Hänger du här ofta? Varannan dag kanske...
Familj? man, 3 barn och några djur
Helgplaner? Vara hemma och ta hand om mitt skadade öga.
Känner vi varandra? Vi var nog på samma maillista för evigheter sedan om jag inte minns fel.
Hur hittade du hit? Hm, vet inte faktiskt...
Vad gillar du med min blogg? Dina underbara layouter blandat med inredning och foton. Perfekt ju!
Dina intressen? Ungefär samma som jag skrev ovan. :-)
Vad gör dig glad? Uppriktiga och spontana kärleksbevis från mina barn.

Fia sa...

Namn? Josephine Friberg
Ålder? 36 i sep
Hänger du här ofta? Varje dag
Familj? ja som de flesta, ett barn, några bonusbarn, föräldrar och syskon.
Helgplaner? Nope inte än.
Känner vi varandra? Ja absolut sedan ca 36 år tillbaka ;-)
Hur hittade du hit? Du berättade om den.
Vad gillar du med min blogg? Superfin och härligt uppdaterad.
Dina intressen? Jag håller på att ta reda på det men färg och form samt kreativt arbete är kul.
Vad gör dig glad? Det mesta

annica sa...

Namn? Annica
Ålder? Några dar yngre än dig!
Hänger du här ofta? Japp!
Familj? Ja, Melker & Bosse + resten
Helgplaner? Njae, B jobbar...
Känner vi varandra? Oh ja!
Hur hittade du hit? Så längesen, kommer inte ihåg...
Vad gillar du med min blogg? Att jag får vara delaktig i ditt liv på avstånd.
Dina intressen? Sonen, hundar
Vad gör dig glad? Livet!

Mathilde sa...

Namn? M
Ålder? 20
Hänger du här ofta? Ja, kikar in då och då
Familj? Pojkvän
Helgplaner? Inga :)
Känner vi varandra? Nej, inte mer än att jag läser din blogg
Hur hittade du hit? Via en annan blogg tror jag, var ett tag sen
Vad gillar du med min blogg? Hmm svårt.. gillar dina vardagstexter, bilder på ditt pyssel, lite allt möjligt. Blandningen tror jag.
Dina intressen? Pyssel, umgås
Vad gör dig glad? Kyssar på morgonen

Sandra sa...

Namn?
Sandra

Ålder?
35

Hänger du här ofta?
Så fort du uppdaterat :)

Familj?
Gift med Micke, mina fina barn Mathilda och Melker

Helgplaner?
I dag är jag barnfri och ska då passa på att måla staketet (om jag kommer ut nån gång...)
I morgon ska vi sälja av leksaker och sånt på bakluckeloppis på Siggesta gård

Känner vi varandra?
Ja, lite :) Mest genom nätet men vi har ju träffats ett par gånger även om det nu var länge sen

Hur hittade du hit?
Minns inte.. kanske via Aff?

Vad gillar du med min blogg?
Allt! Dina fina bilder, ditt mysiga sätt att skriva och ja.. allt helt enkelt

Dina intressen?
Familjen, datorn, sjunga i kör, läsa

Vad gör dig glad?
Mina härliga barn och att sjunga

cissi sa...

namn:Cissi
Ålder:37
hänger du här ofta?
japp,ett sätt att få var med i ditt vardagsliv.Man hinner inte ringa så ofta som man önskar.Småbarnsliv...
Familj,man och min underbara dotter på 1 år.
känner vi varandra?
Ja,du är en nära vän.
Jag tycker mycket om att kolla på din blogg för fina foton på din familj,inredningsintresset mm.
vad som gör dig glad?
Just nu sommarvärmen med sol!

Hegu sa...

Namn? Helen / Hegu
Ålder? 38
Hänger du här ofta? Ja tittar nog in varje dag om tid ges...
Familj? Två underbara döttrar och en underbar man!:D
Helgplaner? Slappa med familjen
Känner vi varandra? Ja men det skulle vara roligt att träffas lite mer...det var "någon" som nämnde vin när jag var gravid...;)
Hur hittade du hit? Jag kollade in din blogg efter första Täbymaran jag var på.
Vad gillar du med min blogg? Den är färgglad precis som du verkar vara. Du skriver personligt och visar underbara alster som du gör!
Dina intressen? Scrapbooking, kortmakeri, surfa på nätet, heminredning,förvaring och fotografering.
Vad gör dig glad? Min familj och mina vänner! Att få ägna tid åt mina intressen.

Ha en trevlig helg!

Jenny_U sa...

Vem är du!?
Namn? - Jenny_U
Ålder? - 33
Hänger du här ofta? - Tja, kikar in nån gång per dag oftast
Familj? - 1 st make, 1 st son på 6 år och 1 st dotter på 3,5 år
Helgplaner? - Sonen ska på kalas idag, sen så tänkte jag baka bullar, kanske måla om barnens rum och så plantera en buske i trädgården
Känner vi varandra? - Jo, vi har ju träffats några gånger så lite känner vi ju varandra
Hur hittade du hit? - Fick adressen av dig för ett par år sedan
Vad gillar du med min blogg? - Jag gillar din scrap så jag söker inspiration kring den, sen så känner man sig ju nästan lite delaktig i din familj när man får läsa om era äventyr varje dag
Dina intressen? - Scrap, träna, trädgård
Vad gör dig glad? - Mina barn och träningen framförallt

Cattis sa...

Namn? Cattis
Ålder? 41
Hänger du här ofta? Titt som tätt!
Familj? Sambo, tre söner
Helgplaner? Scrappade i fredags med en vän, igår var vi bara ute hela dagen i solen, idag? Ingen aning...regnar ute. Pyssla, städa...
Känner vi varandra? nää, bara här..skulle gärna vilja träffa dig nångång.
Hur hittade du hit? Det kommer jag inte ihåg...
Vad gillar du med min blogg? ALLT!
Dina intressen? Scrappa, sy, trädgård, inredning, barnen, läsa osv...
Vad gör dig glad? Min familj, mina vänner, sol, musik...inspirerande människor...

Humla sa...

Vem är du!?
Namn? Humla
Ålder? 34
Hänger du här ofta? med jämna mellanrum *s*
Familj? ja en man och så Siri & Folke
Helgplaner? ta det lugnt!
Känner vi varandra? ja från junibarn på AFF
Hur hittade du hit? via länk från dig kan jag tro... för länge sedan!
Vad gillar du med min blogg? ögongodiset och den mysiga stämningen!
Dina intressen? sjunga, fota, läsa, baka osv.
Vad gör dig glad? just nu en pastellblå skål med nyplockade bigarråer och barnen som leker med Playdoh i köket!

MM sa...

Vem är du!?
Namn? Maria
Ålder? 40 (känns fortfarande helt ofattbart att skriva dessa siffror)
Hänger du här ofta? någon gång i veckan
Familj? 3 barn och en pappoa till dem
Helgplaner? den är snart slut - TACK O LOV :-)
Känner vi varandra? Japp, det tycker jag
Hur hittade du hit? Via Junibarn
Vad gillar du med min blogg? Skaparglädjen men framförallt dina fantastiska fotografier.
Dina intressen? Barn och webb just nu
Vad gör dig glad? Värme, kärlek, humor och storsinthet

Anja sa...

Vem är du!?
Namn? Anja
Ålder? 35 i år!!
Hänger du här ofta? Jajamensan, varje dag :-) (är lite kass på att kommentera bara, men ibland händer det)
Familj? Tre just nu ganska trotsiga barn och en dito make ;-)
Helgplaner? Idag firade vi bröllopsdag, men "firade" faktiskt inte mycket alls, trots att det var den allra första. Nästa helg däremot ska vi faktiskt på min pappas bröllop, då han gifter sig med sin "flickvän" sedan 20 år. Ska bli så roligt!

Känner vi varandra? Ja, via nätet och två gånger IRL :-)

Hur hittade du hit? Genom länk från AFF troligtvis från början.

Vad gillar du med min blogg? Älskar alla dina vackra bilder, speciellt från stugan, din konst och på Jakob. Du fotograferar på ett underbart sätt och din vardag är så mysig på något vis. Blir glad varje gång jag läser din blogg.

Dina intressen? Älskar att läsa, shoppa, surfa/blogga och shoppa och att vara med mina barn (när de inte trotsar och är allmänt skitjobbiga) ;-)

Vad gör dig glad?
En konfliktfri nattning? Nädå, men jag blir glad när allting flyter, när jag slipper vara en tråkmamma och tråkfru. Blir glad av ganska lite faktiskt. Blir galet glad av mina barn och blir tokglad när jag kan fynda något som jag egentligen inte behöver ;-)

Anja sa...

Min kommentar kom in TRE sekunder för sent men va f..n, jag började ju skriva låååångt innan kl.00. Suck.

Milla sa...

Hallå, Milla här! Glömde klistar in frågorna så jag svarar lite sporadiskt. 30år, Luleå, kompisar från Aff, träffades i farsta sommaren 06, är på din blogg dagligen. Den är söt och glad. Du är bäst (och jag trånar alltid efter fler cupcakes-tavlor att köpa *s*)

Kram Milla

La Vikinga sa...

Vem är du!?
Namn: Charlotta (La Vikinga på nätet)
Ålder: typ 40
Hänger du här ofta? Nä, men typ någon gång i veckan
Familj: Gift utan barn
Helgplaner: Vila och kanske scrappa om vädret tillåter
Känner vi varandra? Ja, vi träffades i Holland på Scrapträff!
Hur hittade du hit? Genom Meris mammas blogg
Vad gillar du med min blogg? Blandat både foton och inspiration till scrap.
Dina intressen: utveckla mer min spanska, bli duktigare på mitt jobb och att göra många mini-album att göra andra glada med!
Vad gör dig glad? Sol och blå himmel, att slippa stressa, öar och blått vatten, fina papper (speciellt om de var på rea), god mat! Ännu gladare skulle jag bli om jag lyckades gå ner 15 kilo i vikt!