torsdag 16 juli 2009

Loppis + middag

I eftermiddags när jag åkte iväg en sväng till macken för att hyra en film till kvällen, så såg jag en loppis skylt som jag genast följde. Den ledde mig till en lada, där jag varit en gång tidigare, för något år sedan och fyndat.
Så några minuter senare och 60 spänn fattigare så kom ut ur ladan med dessa tre ting, som ville följa med hem.

Ett örngott, en glasburk (modell större) och en gammal sliten stol.

Väl hemma igen satte jag igång och slipa och måla stolen. Senare skall den kläs också... i något kul tyg.


Vinet upphällt ochmaten framdukad.
Bara att hugga i alltså....

..kan man ju tro.
Men så hade vi världens tröttaste kille till bords.
Mitt i maten, efter att ha brytit ihop ett par gånger, somnade han i min famn.
Nu ligger han i kökssoffan och sover som en stock.
Och jag.. jag skall se på Walanderfilmen: Skulden

Och nä.. gräset är inte klippt än ;-)

7 kommentarer:

Sandra sa...

Tjusig stolen blev! Cool färg!
Låter ungefär som vår middag.. Melker hade värsta brytet..

Ska bli spännande att höra vad du säger om Skulden.. Vi såg den häromkvällen. Den mest förvirrade film vi sett.. Tills vi hajjade att den var totalt felklippt. Märkligt! Hoppas er version är bättre...

*kram*

Jenny Bergvall sa...

Sandra: Filmen var bra. Men gårdagens "Hämden" var bättre.
Jag gissade ganska snabbt vem den skyldige var o sånt är lite trist *s*

Jenny Bergvall sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anna/Augusti_73 sa...

Cool stol!
Och det kommer nya dagar att klippa gräs på ;)
/A

Myssel/Maria sa...

Vilken fin stol! Ser fram emot att se den färdig.

Anna sa...

Kul med loppis! :) Själv har jag varit hemma i dalarna och hämtat hem stolar från min farfars mormor och morfar. Sitter ihop med träplugg! Hade inte råd med skruv på den tiden. Så fina!
Ha en fin sommar!

Maria sa...

SÅ härlig färg stolen får!