lördag 18 juli 2009

Nymålat

Nu är jag nästan klar med byrån och stolen.

Knasig nog är benen inte klara på byrån.. skall fixa det i eftermiddag elelr i kväll.

Stolen är turkos (Marrakesh blå) och behöver nu bara tyg.

Eller bara och bara... måste alltså ut och leta.
Har en bild i skallen om hur tyget skall se ut... hoppas jag hittar något liknade *s*.
Sen lär jag behöva hjälp hur jag får på tyget och att sy dynan.
Skall se om min syster kan hjälpa mig lite på måndag.

Jakob ville testsitta stolen
"-ååh sååå skönt du gjort mamma"
:-)


Pekar ner på inlägget nedan om att få låna din tid ;-)

5 kommentarer:

Mathilde sa...

Ååååh vad fint! Vad inspirerad jag blev att måla möbler nu! Ska ge mig ut på Blocket-jakt tror jag!

Kram

Jenny Bergvall sa...

M. Ja gör det. Själv drar jag till Täbyloppisen nu och letar... några småhyllor och annat skoj hoppas jag finna ;-)

Sandra sa...

Så himla fint det blev!
Lycka till på loppisen...

Vi ska iväg till Siggesta gård på Backluckeloppis i morgon! Men vi hoppas på att få sälja :) Det är premiär för oss..

*kram*

Cattis sa...

Sååååå snyggt!!! Älskar färgvalen! =)

Kristiina Lenman sa...

Vad duktig du är, Jenny! Du fyndar och fixar or så blir det så fina saker, vilken fantasi! Jag är verkligen avandsjuk!! Men det bästa av allt: dina fotos är ju bara super härliga!!! Du får stunderna att leva och att känna att man vill vara där or med också. Hur gör du det äntligen?

Kram!!!