lördag 18 juli 2009

Dagens loppisfynd

Kom iväg lite sent till Täbyloppisen. Men strax innan ett var jag och flera hundra till framme för att fynda. Jag ville finna ett par småhyllor, kanske ett litet bord till, en skolbänk (har täntk länge att det skulle vara skoj att ha i Jakobs rum här på landet), kanske någon fin burk m.m. Det var mina mål för dagens loppis.
Och vet ni vad?!? Jag fann det mesta!

Två fina röda burkar blev det. En ny och en gammal:

Och på sidan av en bil fann jag det bästa fyndet (prismässigt) för dagen:
En skolbänk. 25 spänn!!! Japp! Galet billigt o perfekt för min loppis-plånbok:

Den skall bli grön... bland annat ;-)

Ett rosa kul halsband fann jag också:
En liten hylla fann jag senare i Norrtälje på en loppis där. Men den har jag glömt att fota... ni får se den en annan dag helt enkelt ;-)
I loppis!

3 kommentarer:

MM sa...

Men hur GÖR du för att hitta dessa fyndställen? Jag slår vad om att om jag hade varit där hade jag inte sett dessa prylar.. Jag vill också ha den blicken.

Jenny Bergvall sa...

MM: *ler* Jag går på känn liksom. Som när jag var på g mot skolbänken.. då avvek jag mot min "gångplan" o gick in i denna gång... och där var den. När jag skulle hämta bänken en halvtimme senare så sa säljaren att två andra velat köpa den. Så.. jag liksom bara följer ´mitt 6:e sinne liksom ;-)

Cattis sa...

Vissa har ögon för sånt där...jag har det inte. Har en vän som hittar allt som jag själv skulle vilja ha, och går jag med henne så hittar hon sånt jag vill ha som jag kanske nyligen har gått förbi.. ;)
Fina saker hittade du iallafall. Och skolbänken var verkligen ett fynd!

Kram/Cattis