fredag 26 november 2010

Ibland slår önskningar in

Igår (eller i natt) skrev jag här i bloggen att jag önskade mig lite barnfri shopping. Vad händer idag? Jakobs kompis Erics mamma frågar om hon får ha John ett tag när Jakob är där, så jag kan göra vad jag vill. JAA!! Klart du får svarade jag.. nästan lite för snabbt ;-)

Så efter vårat besök av Cissi och Alice så åkte jag till Kista C och shoppade lite. Bl.a. en underbar Buddha-mugg.
Kan man bli annat än glad när man ser denna mugg?
Den skall jag dricka soppa och dyligt i.
Nu står den med på fredagsmysbordet med cola i. Gott!
I soffan sitter sönerna och gosar och ser på Idol. Gubben är på landet... han skall ha herrmiddag där morgon. Jag hoppas killarna somnar tidigt så jag får lite scraptid. Vem vet.. kanske även den önskningen slår till? Om inte får vi alla somna tillsammans i sängkammaren till en film eller saga.
Ha en fortsatt mysig fredag!

4 kommentarer:

Jozebelle sa...

Härligt, ha en trevlig helg!

Julia sa...

å vad trevligt med ensam-shopping! Jag är också solo hela dagen och kvällen, även jag hoppas på scaptid! men oftast är jag så trött att jag inte orkar.
ha det bra
kram

Julia sa...

hmmm ja nu ser jag att det lät lite för bra (mitt första inlägg) Jag är alltså ensam med TRE pojkar, maken är i storstan på fotomässan.

Maria sa...

Låter som en skön liten ledig stund! Kan man behöva ibland...