måndag 15 juni 2009

Hjärnhinneinflammation

Ett ord som skrämmer mig.

Min feber i fredags gick vidare till huvudvärk och nackstelhet i lördags.
Åkte till planeringsmötet i lördags. Mådde INTE bra, lite yrsel och illamående tillkom.
Vi lunchtid kräktes jag och fick hjälp av en kollega att ta mig hem.
Värken i huvud och nacke blev värre. Illamåendet lika så.
Spydde ett par gånger till. Sov en hel del.
På söndag förmiddag kom grabbarna hem från landet.
Det skulle ju hållas kalas.
Svärmor fick rycka in som min ställföreträdare till kalaset.
Själv intog jag svärmors säng hemma hos henne.
Efter ett par timmar kände jag att nu var det nog dags o slå en signal till sjukvårdsupplysningen och kolla vad detta som jag har kan vara.
Efter ett samtal på ung. 5 min. rekomenderade hon mig att åka in omgående till akuten. Hon misstänkte hjärnhinneinflammation.
Jag ringde hem, där kalaset just avslutats, och bad Jonas packa ihop en liten väska med kläder.
Sen kom han, Jakob och svärmor till mig. Jag klädde mig och sen åkte jag och Jonas till Danderyds sjukhus.
Vi fick komma in på en gång.
Dom tog EKG, blodprover och efter mycket om och men kunde de till slut ta ryggmärgsvätskeprov också (tre läkare försökte innan de lyckades).
Till slut visade det sig att JA jag har hjärnhinneinflammation.
En virusbaserad sådan.

Så nu är det VILA och värktabletter som gäller.

Dagsstatus är: Mindre värk (tack o lov!)
Avsevärt mindre illamående.
Orkar inte sitt upp mer än ca. 5 min. i taget (.. så detta inlägg har jag skrivit redan i tre omgångar).

Nu skall jag lägga mig ner igen. Och krya på mig!

Hoppas ni alla mår långt myckte bättre än jag och att ni tar hand om er.
KRAM

14 kommentarer:

~Johanna~ sa...

Nej men fyyyyyyyyyyyyyyyyyyy fasen va obehagligt....brrr!
Ta hand om dig nu och VILA!

Stora kramar

Jenny sa...

Nej men usch din stackare! Hoppas du kryar på dig snart!
Kram

Indra sa...

Nej nej vad är det du säger. Varför ska ni behöva åka på all skit? Krya på dig och hoppas att du snart mår bra igen!
kram

Meri(txell) sa...

NEj, men... när slutar det elaka att besöka er? Låter inte alls roligt och hoppas att du verkligen vilar och tar det lugnt, vännen! Massor med kramar!!

Esmeralda sa...

Oj, fy vilken otur ni har med sjukdomar! Tycker att ni har gjort er del nu och borde få vara friska minst resten av året! :) Vila i massor nu så du återfår krafterna.

Anna/Augusti_73 sa...

Men herregud! Hoppas du blir frisk snart och att det sen är slut med alla tråkigheter. Stora kramen!

Gunilla|uniquelyme sa...

Men usch!
Hoppas att du kryar på dig snart och att resten av familjen klarar sig (och att det elaka viruset inte tar sig vidare).

Festfixar'n sa...

Stackare...låter inget vidare. O jag som tänke bjuda dig på 40 års fest med lite kort varsel. Antar att du riktigt är i formt för det.. :-( Iallafall, krya på dig! Kram, Åsa

Hegu sa...

Men vad hemskt det låter! Vad mycket ni drabbas av hela familjen...jag hoppas sååå att du snart blir frisk och stark igen!

Kram
Helen

Angel sa...

oj oj oj!
massor av krya på dig-kramar från oss..

Hela Linnéas familj

annika5064 sa...

Men jösses, hoppas du mår bättre snart och att du får vila ordentligt!

Krya på dig!
Annika

Cattis sa...

Men vart tog min kommentar vägen? Ok..skriver igen då ;)
Men stackars dig!
Hoppas verkligen att du kryar på dig snart! Och att du vilar upp dig ordentligt!

Stor styrke Kram!

fialoppan sa...

STACKARE!!! Hoppas att du kryar på dig, förstår att du blrv rädd. Många kramar!

Sandra sa...

Nämen... din stackare!
Krya på dej fort nu!

*kram*