fredag 19 oktober 2012

Fram och tillbaka

I måndag hämtade jag hem en jätte trött kille (John) från förskolan. Det visade sig att han hade feber och han somnade i min famn kort efter vi kommit hem. Vaknade och somnade igen och sov på till strax efter tio på kvällen. Då vaknade han pigg som en mört igen. Det blev dock vab för pappan på tisdagen, för att vara feberfri en dag. På onsdagen var han tillbaka till förskolan. Jag jobbade men mådde inte okej. Axel och hals värkte... eller ja hela kroppen kändes kass egentligen. Sov lite efter middagen. Vaknade med frossa och tungandades. Feber hos mig med. Sen på natten började det om för John. Han hade svårt och sova och till slut kunde han berätta att han hade ont i örat. Så i går var det min "tur" att VAB:a. Och eftersom jag själv inte var kry så kändes det okej att hänga på soffan med lilltrollet. Igår kväll verkade vi båda piggare igen. Men... idag är det så där. Jag känner mig rätt okej, men halsen värker fortfarande. Johns feber har kommit tillbaka men annars verkar det som om det örononda släppt.
Jobbigt det där när det går så upp och ner och fram och tillbaka. Man vet liksom inte vart det är på väg.
Jaja, nu packar vi snart ihop oss och åker ut till landet och kurerar oss där. Vi skall mysa framför brasan med spel, böcker och film.
Medan jag satt och sorterade strumpor gick John runt och gnällde med orden: INTE OVA!!
Till slut satte han sig på soffan och efter ungefär 5 minuter såg jag hur han la sig ner och började snarka ;)

Inga kommentarer: