måndag 7 november 2011

Min måndag

Morgonen började senare än vanligt. Sovmorgon till 7:20(!) Och med en prommenad till skolan och sedan vidare förbi huset på väg till Hemköp.
Dagen fortsatte sen i lugn takt hemma. Liten är feberfri nu men rosslig som sjutton. Så jag har Vabbat.

Imorgon delar vi på dagen. Jag och gubben. Så att båda kan jobba och ändå vara hemma med John. Det är bra när det går å lösa så. Jag skall till och med jobba kväll hos min brukare. Så en barnvakt/vän rycker in också i ett par tre timmar. Allt för att få ihop det där s.k. vardagspusslet.

Men ikväll tog vi oss i alla fall iväg till farmodern på middag. Köttfärslimpa och hasselbackspotatis. En udda kombination tänkte jag innan. men det passad bra tillsammans. Tack kära svärmor för god mat!




Glasstårta till efterrätt.





Jakob längtar visst redan efter tomtens klappar.
Önska kan man ju alltid.


Nu tar jag och kryper ner under täcket med Ann Söderlunds nya(?) bok.

God natt!!

3 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

Hörs som så fint som det reder sig hos er! tror det är helt rätt för er det där huset! känns så fint! se till bra att inte tappa bort dig själv nu..bara en liten god mening och jag hoppas du inte blir ledsen! du vet, jag har träffat många fina människor som tappat massa vikt och sen har man inte kunnat känna igen dem heller i det dom var! jag vet med mig själv också - man kan bli annars...så jag bara säger det, tänk på det stilla, du var vacker då också - men det är fantastiskt vad mycket du gått der! usch vad jag skriver, men jag vet du har massor med förändringar just nu! fina huset och allt!!!! smält in och njut också! det kunde inte riktigt jag minns jag! kramar från ett regnigt Luleå...

¨Lycke

till-vidas-ara sa...

Ååå vad glad jag blev att du tog det så! jag vet det kan vara känsligt, och att det är mycket som ändras * och du ser himla fin och underbar ut på alla bilder. här försöker vi med att få liten at sova, han har en lite ilsken period minsann..inte sova, bara vända sig om och krypa hela tiden..men det är tänder och annat..huja vad det händer med dessa små hela tiden :)))

~Lycke

till-vidas-ara sa...

En liten hälsning i onsdagen, hoppas allting bra!

kramar Lycke