onsdag 13 oktober 2010

Städning pågår!!


Idag pågår det städning av sovrummet! Japp, jag började med dammsugning av hela lägenheten och sen fortsatte jag att röja ur sovrummet. Nu ligger inga kläder där i högar mer. Det är dammtorkat och nybäddat.
Jakob har roat lillebror medan jag städat.
Det är mycket lek med bilbanan nu.
Till lunch blev det skinkmackor till mig. Jakob åt kräm och skinka utan macka. John smakade kombon Morot och Potatis. Det var tydligen inte så gott som våran mat ;)
Även jag har fallit för den rosarutiga kanintallriken hos Lagerhaus.
Ett par tavlor har kommit upp på väggarna också. Nu väntar jag på att John skall vakna så jag kan göra klart i sovrummet. Jag skall försöka få upp ett tyg bakom sängramen... får se om jag lyckas själv eller om jag måste vänta till gubben hjälper mig.
Ikväll skall vi på middag hos svärfar och Kerstin. Det skall bli gott.
Snart kommer fler NÄRbilder.

4 kommentarer:

Sanna sa...

Oj vilket vackert sovrum ni har och pojkarnas rum är supermysigt! =)
Åhh vill också komma till lagerhaus, bara älskar detta alice i underlandet temat.. =)
Sonens teckning var inte lite underbar! Duktig han! =) <3

SV: Tack gumman, det är skönt att det finns människor som förstår vad man går igenom..speciellt när det finns såna trångsynta typer som sårar mer än dom hjälper..
Håller tummarna att du får komma till läkare snart..jag skall ringa och tjata lite på dietisterna imorgon så jag får komma nån gång..har ju väntat ett halvår nu så det borde vara dax snart..

Ha en fortsatt toppenvecka!
Kraaaaaam
Sanna

till-vidas-ara sa...

O vad flitig du är - och fina kort hinner du ta också :) Sovrummet ser jättefint ut och där är ju fina tallriken :) Jop, de har sina stunder de där Lagerhausarna...ibland är det helt galet - skulle kunna köpa tio kanintallrikr + kuddar och annat i samma tema - men nånstans får man ju hejda sig ;)

Kvällskramar Lycke

Lotten sa...

Oj, vad duktig du är! Skönt ändå när det är städat och fint....
Jag har bara hunnit nödstäda det allra värsta idag ;-) Men jag hann ta en lunch med min kära bror idag på stan och då passade jag på att kolla in kanintallrikarna på Lagerhaus - dom var underbara! Men det blev inga tallrikar köpta idag... däremot en kudde och en vattenkanna ;-)

Ha en skön natt i ditt nystädade sovrum!
Kraam Lotten

Sara sa...

När i hemmet = I LIKE A LOT !!
Kanske koppar det vid tillfälle :)

Erat sovrum diggar jag. Så fint blev det med tyget bakom sängen !!

Glömde kommerntera inlägget där Jakob målade blommor. Grymt imponerad - på allvar !! Amanda är inte i närheten av hans talanger :)

Kramis !!