tisdag 7 maj 2013

Färggrant i trädgården

Som jag skrev i mitt förra inlägg så inspirerades jag av detta foto:

Lägg till bildtext

Så när jag åkte till Ikea häromdagen köpte jag hem några färgglada krukor i plast.
Dom pimpade vi sen med tejp o lite färg. Borrade ett par hål i dom och tog ståltråd till hjälp för att hänga upp dem i äppelträden på tomten. Och genast blev det lite mer färggrant i trädgården.

Foto: Jenny Bergvall Dahlkar

 
Foto: Jenny Bergvall Dahlkar


Foto: Jenny Bergvall Dahlkar

  Här har vi tejpat ränder på krukorna.
Foto: Jenny Bergvall Dahlkar

Foto: Jenny Bergvall Dahlkar

Foto: Jenny Bergvall Dahlkar

 

Foto: Jenny Bergvall Dahlkar


Foto: Jenny Bergvall Dahlkar
Jag blev riktigt nöjd!
Nu kan grönskan i bakgrunden få komma också, så blir det ännu bättre ;-)

4 kommentarer:

Sanna sa...

Åhh det blev superfint!! En toppenide! <3

Anonym sa...

Jättesnyggt och läckert. / Karin

Birgitta sa...

Jättefint!

Ninette sa...

Men vilken helt underbar idé! det där måste jag också fixa - har en äppelträdshörna i trädgården som känns lite tråkig, det där skulle vara helt perfekt ju! tack för tipset!