tisdag 1 maj 2012

Trädgårdsarbete

Idag har vi röjt i trädgården. Kraffsat ihop allt som blev över från nedtagning av buskarna. Planterat morötter och dill. Vi får se hur det går. Vi är nybörjare, både jag och mitt lilla trädgårdstroll, John. Å så har vi hämtat hem ett par famnar sten. Som jag samlar på hög tills jag har bestämt hur vi skall göra i trädgården.

Tagit bort en bit av staketet på framsidan. Kämpat med staketstolpen fick vi minsann göra, kämpa ordenligt. Men skam den som ger sig. Nu är den uppe ur marken. Hämtat hem en säng har vi också gjort. Å köpt en sparkcykel. Fikat och njutit av våren. Sånt har vi gjort idag. Denna första majdagen.

Vad har du haft för dig?



2 kommentarer:

Alexandra sa...

Söta lillkillen!! Mysigt att fixa inför sommar!! Här hos oss mätte temp upp till 22,8 grader valborgsmässoafton!! blev panik ut med möbler och grill!!* Alexandra***

till-vidas-ara sa...

bra jobbat där! visst är det underbart vara ute och pyssla. är inte riktigt fullt kry än jag, men snart..längtar! och vad fina bilder på Lillen, den där koncentrationen :))) obetalbar ***

kramar Lycke