torsdag 24 maj 2012

Intensiv dag

Denna dag har varit intensiv. Började den med att cykla till jobbet. Någon jag inte gjort på hundra år.. nja, femton i alla fall. 5,2 km enkel väg. Kul var det. Stolt är jag. Hoppas det blir fler gånger innan semestern.
Förskolans dag har vi firat både på jobbet (Fsk:an) och på Johns förskola. Promenad till torgsång och grillade hamburgare till lunch på jobbet. Sedan blev det korvgrillning o häng på sonens förskola. När vi cyklat hem var det dags att börja plocka iordning i ett VÄLDIG STÖKIGT hem. Killarna badade och sen somnade jag en stund med John vid läggningen. Jonas drog iväg på fiske efter att han lagt Jakob. Jag fortsatte plocka, diska och vika tvätt i tre timmar. NU har jag äntligen satt mig ner en stund. Tänkt att man samlar på sig så mycket rör ibland.
I helgen skall jag jobba (som PA), dag som natt, så jag ville ha undan stöket innan dess.
Nu skall jag ta o hoppa in i duschen innan sängen kallar igen. Och då skall jag drömma om att leva i nuet och hinna med allt man VILL och inte bara en massa måsten.

Inga kommentarer: