lördag 1 augusti 2009

Älmstanatta

Igår packade vi in oss i två bilar. Familjen R inkl. Jakob i en bil och jag o Jonas i en annan. Så drog vi norröver Norrtälje till Älmsta. Där var det tivoli, marknad och andra festligheter på något som kallas Älmstanatta. Det blev en hel halvdag.

Jakob åker karulsell.
Till middag blev det gott grillat, denna sista natt med Familjen R på besök.
Efter lunch idag skall de åka hem igen. Det har varit mysigt att ha dom här, men nu är det över för denna gång. Men vi ses snart i Väsby igen ;-)
På måndag är det dags för Jonas att jobba igen och för mig att gå till Arbetsförmedlingen. Japp, trist nog så är det så. Nu är det dags att ta sig ut och leta jobb igen.
Detta års semester är över, men det blir mera landet. För tack o lov att vi har så nära.

2 kommentarer:

Anja sa...

Finfina fynd... Tivoli är roligt! Såna där spontana utfärder har en tendens att bli mer lyckade än länge inplanerade sådana.

Vet hur det känns att bli arb.lös. Den 16 augusti jobbar jag min sista dag, så den 17:e sitter även jag på arb.förmedlingen öga mot öga med den typ obefintliga arbetsmarknad som finns för relativit nyfärdiga socionomer i skåne.

suck och åter suck...

Tur att jag lyckats arbeta så länge att jag har en hygglig SGI. Nu gäller det ju bara att inte klanta sig så att man blir av med den. Räcker med en enda dags glapp hörde jag.

Måste kolla upp allting, för jag har aldrig varit i denna sits innan och maken är sjukt nervös och lättretlig pga detta.

(inte precis vad man behöver när man själv är lite nere).

Massor av kramar

Anja

Maria B sa...

Läste att du inte fick fortsatt anställning på dagiset, mycket trist. Jag håller tummarna för att du hittar ett nytt bra jobb fort!!

PS, jag hoppas verkligen att jag inte är gravid igen!!! ;O) Drömmer du sanndrömmar??? DS

Hälsa familjen
Kram