söndag 11 januari 2009

Hur man får ett mammahjärta att smälta som snö i solsken:

Jag och Jakob har just hoppat in i duschen tillsammans (slå två fluger i en smäll liksom).
Jakob har tagit fram ett par leksaker och jag tvättar håret.
Då säger han:
-"Mamma, du är såå söt".

Han sitter alltså och ser upp på en mamma stor som ett hus, med trehundra magar och lika många bristningar på dito och ett par hängbröst och en uppnäsa. Ändå ser han bara en söt mamma.
Man kanske borde skaffa honom ett par glasögon.... eller inte!

Ah men! Jag tror jag dör vad jag älskar den där ungen!!


7 kommentarer:

Meri(txell) sa...

Hej vännen!
Tack för dina kommentarer, nu är jag här och börjar komma i ordning, i veckan ska jag jobba med maran, jag har inte glömt!!
Åh, söt Jakob, förstår precis vad du menar, man vet också på en gång när det kommer från hjärtat och det finns inget bättre! Älskar titeln till din inlagg, perfekt till en scraptitel!
Bodde träffas innan den 26:e, eller hur? ;) Kram

Anna/Augusti_73 sa...

♥!

~Karin~ sa...

åååååååååå, kärlek!! Tänk va underbara dom kan vara dom små liven :)

Spanat in dina foton också! Kul att få följa så mångas dagar i bilder!

Jajuste, Fredrik har börjat blogga o blir säkert glad för ett besök: http://fredjon.blogspot.com

Sköt om dig!
kram / Karin

Jenny Bergvall sa...

Meri: Ja vi bör ses ganska snart. Och jag tyckte också att det skulle bli en bra titel på en LO, vi tänker lika... är lika galna alltså *hihi*

Augusti: Ja verkligen!

Karin: Ja jätte kul med fotona! Och du.. har kikat in i F's blogg. Helt underbar. Gillar hans sätt att skriva. Språket och ironin!

Nenny sa...

Mina ungar tittar och kommenterar:
-Mamma vilken tjock mage du har, har du ätit mycket?!
Mamman väser lite surt att det kanske hon har...
De borde lära sig av Jakob, får skicka dem på uppfostringsanstalt.

Jenny Bergvall sa...

Nenny: De är välkomna hit när som *hihi*

Sara sa...

Vilken sötis!