fredag 21 februari 2014

Rensat i röran

Varje dag ser jag oredan på micron. Varje dag ser jag korgen med gamla nappflasketillbehör i. Varje dag (läs: nja inte exakt varje dag men...) städar vi av diskbänk o sånt, men micron hoppar vi över. Varje dag tänker jag "-vi måste rensa!". Måååånga dagar har jag/vi skitit i att rensa. Men idag, äntligen, har jag rensat upp på micron. Rensat o dammat. Det tog ungefär tio minuter. Om ens det. Varför har det tagit mig så lång tid att komma till skott? 
Den gamla porslinsbyttan med grovsalt i har ett trasigt lock. Varför ha kvar den? När den trasig? Nu är den utbytt mot en glad-burk i form av en cupcake. 

Jag har dessutom rensat vår apotektlåda med mediciner. Varför är man så dålig på att slänga gamla mediciner?! Och tomma medicinförpackningar? Fyllde en halv kasse som nu skall ut i soptunnan. 

Vad har du för ett "skräpställe" som borde rensas, men aldrig blir av? 

Inga kommentarer: