söndag 5 februari 2012

Hallen



Vår halls funktion börjar bli klar. Som sagts innan så skall en fondtapet upp, men då jag inte bestämt än vilken så kör vi på och gör att hallen funkar att leva i så länge. Det är en rätt smal hall med lite plats för alla kläder till hela familjen. Från början fanns endast den öppna lilla garderoben att förvara kläder i. Det räcker tyvärr inte för oss, inte så här i vintertider i alla fall. När man behöver tjockare jackor, överdragsbyxor, vantar och mössor i parti o minut. Nä, vi behövde mer förvaring för kläderna helt enkelt. Och då jag är lite lätt allergisk mot illasittande hatthyllor så blev det en enkel vitmålad hylla med krokar under. Det är i lagom höjd för barnen. Där kan deras kläder hänga och de kan nå dem själva, vilket alltid är bra. Ett par korgar för vantar och mössor kommer att stå på hyllan, så man lätt kan lägga ifrån sig dem och lika lätt finna dom. I fotandets stund hade endast en korg hittat till hyllan.


Idag har jag köpt in en plexiskiva som jag skall fästa upp på väggen bakom barnens kläder, för att skydda väggen. Jag hade funderat på att lacka väggen/tapeten men så såg jag idén om plexiskivan hos en kompis till Jakob. Och snodde den geniala idén på en gång. Bra idéer är ju till för att kopieras tycker jag. I alla fall när det gäller inredning ;-)


Ovanför hyllan har jag satt upp ett par favorittavlor. Två av dom gjorda av Jakob. Jag gillar när man i en hall ser vilka som bor här. Att stilen i hemmet börjar där. Och att man genast känner välkommen. Så nu hoppas jag att jag lyckats få till både en fin och funktionsduglig hall.

Vad tror du, har jag lyckats??

3 kommentarer:

AnnaA sa...

Very nice!

Birgitta sa...

Tjusigt och det är alltid bra när barnen kan både ta och hänga ifrån sig kläderna själva :)
Kram

Marianne sa...

Fint!